10 października młodzież z koła dziennikarskiego aktywnie poznawała dziennikarskie rzemiosło, odwiedzając najważniejsze warszawskie media – Gazetę Wyborczą, Polskie Radio oraz telewizję Polsat. Opiekunkami uczniów były panie D. Jaśkowska i A. Jagieła. Przed wizytami w mediach braliśmy udział w prelekcji przygotowanej przez pracowników Muzeum Historycznego miasta Warszawy dotyczącej historii reklamy w Polsce. Dowiedzieliśmy się między innymi o tym, że reklama nie jest czymś nowym, współczesnym. Pierwsze agencje reklamowe pojawiły się już w dziewiętnastym wieku. Po siedzibie Agory, wydawcy Gazety Wyborczej, oprowadzał nas dziennikarz Marcin Osojca. Dynamicznie rozwija także swoją działalność internetową, posiada kilkadziesiąt serwisów tematycznych, ogłoszeniowych, rozrywkowych i społecznościowych skupionych w grupie Gazeta. Działalność radiowa spółki obejmuje grupę radiostacji lokalnych nadających pod markami Złote Przeboje i Roxy, ponadregionalne radio informacyjne TOK FM oraz internetową platformę Tuba z serwisem tuba.FM. Działalność wydawnicza spółki to także 14 ogólnopolskich kolorowych czasopism o bogatej ofercie tematycznej. Po redakcji Polskiego Radia oprowadzał nas dziennikarz Artur Wolski, który zapoznał nas nie tylko z historią Polskiego Radia, ale wyjawił także tajniki profesjonalnego dziennikarstwa radiowego - jak pobudzić wyobraźnię słuchacza operując jedynie dźwiękiem, magia i siła głosu - czyli jak mówić by nas słuchano, interaktywność radiowa, budowanie relacji ze słuchaczem, jak przygotować ciekawe wejścia prezenterskie, jak radzić sobie w radiowych sytuacjach kryzysowych. Na koniec odwiedziliśmy gmach Telewizji Polsat, po którym oprowadzał nas dyrektor programowy Polsat News Radosław Kietliński. Telewizja POLSAT rozpoczęła nadawanie 5 grudnia 1992 roku jako pierwsza komercyjna stacja telewizyjna w Polsce. /DJ/ |
|||